Current Press Releases

Der Vorstand der Körber-Stiftung wird zum 1. Januar 2025 neu aufgestellt: Dr. Thomas Paulsen wird Vorsitzender des Vorstands der Körber-Stiftung. Er folgt damit auf Dr. Lothar Dittmer, der zum Jahreswechsel in den Ruhestand geht. Die bisherige Standortleiterin in Hamburg-Bergedorf, Eva Nemela, wird neu in den Vorstand berufen.

press release

The American neurobiologist Erin Schuman is a pioneer in neurobiology. Schuman’s work has revolutionised our understanding of how individual brain cells – so called neurons – work. She discovered that and how proteins, as critical building blocks of the cells, are locally produced at the interfaces between neurons. Schuman’s newly discovered mechanism supplies the protein needed for communication between neurons, for storing memories, and for overall brain development. Building on these findings, she plans to use the Körber Prize funds to investigate disease-related changes in neuronal proteins, paving the way for new therapy options.

press release

Das Programm der Tage des Exils Bonn umfasst vom 30. August bis zum 14. September 40 Veranstaltungen an 27 Orten im gesamten Stadtgebiet Bonn. Partner aller Kultursparten haben gemeinsam mit Vereinen und Organisationen aus Bonn ein vielseitiges Programm zusammengestellt, das das Thema Exil vielfältig beleuchtet. In Ausstellungen, Lesungen, Theateraufführungen, Performances, Filmen, Vorträgen, Workshops und Konzerten wird das Publikum zu Perspektivwechseln und Austausch eingeladen.

Julian Claaßen

Head of Department Communications, Spokesman